det tar sig!

bästa öronbilden jag tagit tror jag, vem blev inte ridsugen nu?
 
Det går verkligen framåt nu har jag märkt. För några månader sedan var han svettig när vi ridit 5km, nu kunde jag ta den längre turen på 8-9km och han blev svettig lagom till att det var dags att skritta av, så det tar sig.
 
Han var fram för skänkeln idag och lyssnade på rösten jättebra. Det var mycket trav och galopp idag och tempo i gångarterna hela tiden, men när vi kom till en liten skogslinga fick han gå på långa tyglar i lugnt tempo och det uppskattades.
Sen var det full fart igen och sen på hemvägen fick han skritta av sista kilometern, samtidigt som jag gjorde skänkelvikningar, sidvärts och någon volt över vägen för att han skulle få bli lite mjuk. Sen sista biten hem skrittade jag av honom för hand!
Konditionen har verkligen blivit bättre efter vårens alla intervallträningar, härligt härligt. Bara att fortsätta nu!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback