knövveeeelN

 
 
Tog ut R en stund på planen för att träna backa i vinkel och vända i trångt utrymme, det gick väl varken bra eller dåligt.
Började med backa i vinkel, och han går ganska rakt in men sen när jag ska vända ut rumpan och in bakdelen så bara gör han lite som han vill. Jag är inte tillräkligt tydlig och han lyssnar inte till 100% direkt. Detta är ju även det jag tycker är svårast, jag ser inte vart jag har honom och har inte lärt mig att känna vart han tänker "ta vägen", det är så sjukt mycket att tänka på med rätt skänklar osv. Hjääälp..
 
Vända i trångt utrymme börjar gå bättre, han går rakt in utan konstigheter och vet hur han ska ställa sig. Sen lyssnar han bra på vändningen, det enda jag måste tänka på ä att hålla tillbaka honom sista steget innan vi går ut för han brukar slänga bak rumpan ganska fort, och då trampar han utanför med bakhovarna. Men det brukar vi klara upp.
 
Men vi ska fortsätta träna detta!


Det där har jag tränat med Havanna . Gick skiiit!!!!!!!
Hon trodde att vi skulle hoppa när vi gick mot dom!! Håller mig till det hon och jag gillar mest båda två :) HOPPNIG och GALLOPERA fort!!! Det är kul. Hoppade även lite högre idag ca 40 35 cm :) hoppade 55 cm förra sommaren så blir att tema på bana i sommar:)

2013-04-11 // 22:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback