dagen

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bildbomb ifrån idag, oredigerade och fotade av mig.
 
Det gick inte så bra idag, han har inte tävlat på flera år och det är första gången han tävlar som valack, det märks ju verkligen skillnad på både gott och ont! Han är ju lugnare och bryr sig inte så mycket om omgivningen, men han blir väl lite för lugn och stänger av ibland vilket han gjorde ibland idag.
Vid ett ställe, halt i backe 15 sek, så rullade kärran bakåt och Ritus följde med. Det var svindåligt underlag och jättebrant, kärran var tung (samma för alla) och han orkade inte hålla emot. Riktigt taskigt mot hästarna, i alla fall mot fjordingarna för de är mindre än skogshästarna och klarade inte backen, jag menar en ardenner står ju där den står speciellt eftersom de var broddade.
Han fick några fler straffpoäng på fler saker, missade några halter och hoppade ur backningen bland annat. Men jag tycker att båda skötte sig jättebra och var duktiga.
Jag orkar inte skriva så mycket nu för jag är ruskigt trött och känner för att gå och lägga mig typ nu haha!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback